piątek, 31 lipca 2015

Kulturalni ulubieńcy sierpień 2015!

Cześć dziewczyny!

Trochę mnie tutaj nie było. Nie chcę płakać na rozlanym już mlekiem, ale chcę coś zmienić. I dlatego wracam :) Nie obiecuję, że po wakacjach będę dodawała posty regularnie, bo skumuluje mi się dużo rzeczy i nie wiem czy się uda. Jednak obiecuję, że w czasie wakacji dołożę wszystkich starań, aby rozwinąć ten blog najbardziej jak się da:) Zaczynamy :)

Sierpień był zdecydowanie jednym z najbardziej "kulturalnych" miesięcy tego roku. Mogłam poświęcić się czytaniu książek. Tak też zrobiłam dlatego, do ulubieńców mogę zdecydowanie zaliczyć trylogię Ostatnie Imperium. Uwielbiam! Wykreowany świat, intrygi, akcja. Dawno żadna książka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia.  W kilku słowach:
Społeczeństwem, które jest podzielone na 2 klasy (skaa-niewolnicy i arystokracja) rządzi Ostatni Imperator. Żeby pomóc uciemiężonym, pewna grupa postanawia przeprowadzić rewolucję i obalić tyrana. Akcja dzieje się w świecie, gdzie istnieje "magia". Jednak nie ma tam czarowników, a jedynie Allomanci (którzy biorą daną siłę z danego metalu) oraz Feruchemicy (którzy mogą gromadzić daną siłę w metalu). Najbardziej pożądani na dworach szlacheckich są Zrodzeni z Mgły - Allomanci, którzy mogą korzystać ze wszystkich metali, które można spalać. I właśnie dwójka z nich postanowi obalić Ostatniego Imperatora.
Najnowsza część Parku Jurajskiego. Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałam za tą serią. Zawsze jak byłam mała to kuliłam się ze strachu oglądając pierwsze części (chyba żadnej nie obejrzałam do końca). Jednak postanowiłam się przemóc i nie żałuję. Co prawda jest bardzo dużo luk w scenariuszu, a główna bohaterka cały film przemierza w szpilkach (nawet błoto jej nie straszne) jednak film polecam. Efekty robią wrażenie, a oglądając go nie czuje się znużenia. Film w sam raz na wakacje :)

Kto tego nie oglądał w dzieciństwie? Właśnie wypuszczone są nowe odcinki! Na razie co prawda jest ich dość mało (3), ale pojawiają się regularnie. Pooolecam :)

4 komentarze:

  1. Oglądałam z Juniorem Jurasic World i byliśmy bardzo przejęci. Film jest warty obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłam wielką fanką Dragon Ball. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Pamiętam jak w dzieciństwie wracało się z podwórka i włączało RTL :)

      Usuń