środa, 11 listopada 2015

Jaki masz typ cery? [zapowiedź serii]

Dziś przychodzę do Was z tematem, który niby wydaje się oczywisty. Przecież każda z nas wie jaki ma typ cery. Niestety nie jest to takie proste. Ostatnie parę lat sądziłam, że jestem posiadaczką cery suchej, aż do momentu, gdy się okazało, że jednak to cera tłusta. Byłam w głębokim szoku, kiedy usłyszałam te słowa na dermokonsultacji. Kiedy zaczęłam wgłębiać się w temat okazało się, że byłam ślepa na oczywistości wskazujące, że jednak moja cera jest tłusta.
Aby pomóc Wam odpowiednio zidentyfikować typ waszej skóry oraz odpowiednio dobrać pielęgnację powstaje ta oto seria. Co o niej myślicie? :)

Żyjemy w czasach globalnej wioski, dostęp do wielu informacji mamy na wyciągnięcie ręki. Jednak nie zmienia to faktu, że większość z nas nie wie jak dobrać pielęgnację do typu cery. Kierujemy się schematami typu: mam pryszcze, więc jestem posiadaczką cery tłustej. Nie zawsze tak jest.
Najłatwiejszym sposobem zorientowania się jaki typ skóry się posiada jest udanie się na dermokonsultacje. Obecnie wiele firm je prowadzi (np.: Sylveco, Ziaja czy Vichy). Ja osobiście odradzam trochę Sylveco, gdyż Panie nie mają tak szerokiej wiedzy dotyczącej cer jak w pozostałych dwóch firmach. To nie zmienia jednak faktu, że zawsze warto przejść się i porozmawiać z ekspertem.
Następnym dobrym sposobem jest obserwacja reakcji naszej cery na daną pielęgnację. W momencie, kiedy nie reaguje ona dobrze na kosmetyki do cery suchej może jest tłusta? Przykładem może być olejek awokado który używałam do pielęgnacji twarzy. Nie sprawdził mi się, choć jest idealny co cery suchej, sprawdzały mi się zaś oleje przeznaczone do twarzy tłustej. Przypadek?
Można również skorzystać  z internetowych testów (np.: Nivea), jednak pamiętajcie, że nie muszą one w 100% oddać rzeczywistości.
Wyróżniamy 4 podstawowe typy cery, które widać na ikonografice powyżej. Dziś krótko je scharakteryzuje, w późniejszym czasie możecie się spodziewać więcej informacji na temat każdego z powyższych.

Cera sucha
Najłatwiej można ją opisać stosując pojęcia takie jak: ściągnięcie, mat. Charakteryzuje się tym, że posiada znacznie mniej sebum niż cera normalna.

Cera normalna
Chyba każda z nas marzy o takiej cerze. Nie ma na niej zmarszczek (oczywiście do pewnego wieku) czy niedoskonałości. Jest elastyczna. Ogólnie nie przysparza nam większych problemów.

Cera tłusta
To najczęściej na niej pojawiają się wypryski. Charakteryzuje się nadmiarem sebum tzw. łojotokiem. Makijaż nie trzyma się na niej cały dzień, a pomimo użycia pudru matującego zaczyna się szybko błyszczeć.

Cera mieszana
Najczęściej chyba występuje jako połączenie cery suchej z cerą tłustą w okolicach strefy T. Konieczne jest wtedy używania różnych kosmetyków (np.: kremów) przeznaczonych do odpowiedniej okolicy naszej twarzy.

Na dziś to wszystko. Możecie w niedługim czasie spodziewać się więcej informacji o każdym z powyższych typów cery. 
A wy wiecie jaki macie typ cery?

5 komentarzy:

  1. Moja skóra jest częściowo sucha a częściowo mieszana :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam niestety bardzo suchą. :< Ciekawy post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda ja doskonale wiem jaki mam typ cery, ale na pewno wiele dziewczyn skorzysta z Twoich notek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł! Chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat. Zawsze myślałam, że mam cerę suchą, mam nadzieję, że po Twojej serii tylko utwierdze się w tym przekonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń